przykład strumienia telewizyjnego.

Telewizja TVN – telewizja komercyjna

Godzina: 13:50 – 14:20

Program:

13:10 Kryminalni

14:15 Szpital

Strumień:

1. Reklama wewnętrzna programu – zakończona znakiem firmowym TVN

2. C.D. serialu Kryminalni – obława na podejrzanych

3. Reklama wewnętrzna TVN – nowe sezony programów stacji

a. Ukryta prawda

b. Surowi rodzice

c. Kuchenne rewolucje

– komunikat o zakończeniu komunikatu nadawcy – zakończenie logo TVN

4. Reklamy: Fortuna, Orange, Rossmann, Vicks, Rafaello

5. Znak TVN

6. Reklamy producentów programu

7. Szpital

a. intro

b. czołówka

c. właściwa część programu

Wnioski

1) Powtórki

 W stacji TVN wczesno popołudniowe godziny przeznaczone są najczęściej na emisję powtórek programów rozrywkowych (codziennie, o godzinie 12:10 emitowana jest powtórka mającego swoją premierę dzień wcześniej o 16:00 odcinka „Rozmów w toku:) oraz powtórek sztandarowych dla stacji serialów. Tę tendencję zauważyć można również w analizowanym przez nas 30-minutowym strumieniu. Rozpoczynający się o 14:15 poniedziałkowy odcinek Szpitala, to powtórka odcinka, mającego swoją premierę w piątek o godzinie 18:00).

2) Reklamy

W analizowanym strumieniu zauważyć można dużą dawkę reklam, zwiastujących programy i seriale, które wkrótce będą gościć w tvn-owskiej ramówce. Pojawienie się reklam Ukrytej prawdy, Surowych rodziców i Kuchennych rewolucji wynika z potrzeby intensywnego promowania kolejnych sezonów wyżej wymienionych programów, które swoją premierę będą mieć w marcu.

3) Logo stacji

Oprócz obecności logo TVN w prawym górnym rogu ekranu, znak firmowy stacji zauważyć można również po zakończeniu pasma reklam wewnętrznych, zaraz przed ciągiem dalszym przerwanego przez reklamy serialu. Jeśli po reklamach wewnętrznych ma nastąpić pasmo reklamujące konkretne, niezwiązane ze stacją produkty, po reklamach wewnętrznych ponownie pojawia się logo TVN, tym razem z informacją o zakończeniu komunikatu nadawcy.

Komentarz

Początek i koniec treści reklamowych wyróżniony ze strumienia za pomocą obrazu (znak firmowy TVN). Następnie w programie charakterystyczny dla stacji komercyjnych (treść o profilu rozrywkowym – General Entertainment według Williamsa) serial policyjny Kryminalni, z uwagi na to, że odcinek dobiega do końca, sceny przedstawiają obławę na podejrzanych – napięcie, ukazanie przemocy, momentu tuż przed kulminacją ma zachęcić widza do oglądnięcia kolejnego odcinka (obietnica silnych emocji, wrażeń). Zwiastuny produkcji TVN usiłują podtrzymywać nastrój napięcia, konfliktu ale też prawdopodobieństwa zagrożenia – Ukrytą prawdę można nazwać serialem dokumentalizowanym (jednak to czy taka dokumentalizacja podnosi poziom prawdopodobieństwa pozostaje dyskusyjne – czasem ludzie czerpią większą rozrywkę z ukazania przerysowanego, karykaturalnego świata za pomocą konwencji dokumentalnej). Jednak wspólną cechą trzech wymienionych produkcji jest to, że są oparte na konflikcie, kłótni, walce – nawet na zapleczu w kuchni musi panować rewolucja (od czasu do czasu tytuły programów wręcz dorównują tytułom melodramatów z lat 20.). Reklama wewnętrzna (commercials) także oddzielona jest od reklam zewnętrznych (publicity) logiem stacji. Tematem reklam zewnętrznych jest jedzenie i chemia (Rossmann, leki). Ponadto wyróżniono jeszcze reklamy producentów programu, które są na pograniczu commercial i publicity. Następnie Szpital – kolejny serial dokumentalizowany. Opening sequence (7a.) ma przyciągnąć uwagę widza, to kompilacja najbardziej dramatycznych i dynamicznych fragmentów programu.

acid_picdump_90

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s